nuffnang ads

Monday, November 29, 2010

TUN DR MAHATHIR AKHIRNYA MENGAKU PEMBINAAN MENARA WARISAN TIDAK PATUT DILAKUKAN SEKARANG

SELEPAS pembentangan belanjawan yang lalu, Tun Mahathir dengan tegas dan jelas mengkritik bantahan pelbagai pihak tentang cadangan KWSP mahu membina menara 100 tingkat. Kata bekas perdana menteri itu ketika itu, pembinaan menara yang bakal menjadi bangunan tertinggi negara ini mesti dilakukan!

Malah beliau turut menyelitkan sedikit rasional tentang kesan baik sampingan di segi ekonomi jika bangunan tertinggi itu dibina, terutama katanya ia dibina bukan menggunakan wang kerajaan.

Namun hari ini selepas melihat keadaan ekonomi terutama  pasaran hartanah yang mulai sedikit celaru, Tun Mahathir akhirnya menarik semula kata-katanya.

Hari ini dengan penuh hemah beliau berkata: "I  must admit I am biased...and I would like to retain it (Petronas Twin Towers) as the tallest buidlding"

 Kemudian sambung Dr Mahathir: "We should build itu (menara 100 tingkat) a little bit later. Maybe, when I'm not around" katanya separuh jenaka.

Dr Mahathir mengakui beliau ada melihat di sana sini, pejabat dan ruang bangunan tergantung papan tanda tertulis "For sale" dan ini katanya jelas tidak menggambarkan satu suasana yang sihat bagi meneruskan projek pembinaan menara 100 tingkat itu.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10