nuffnang ads

Thursday, November 4, 2010

TERKINI: ADUN SEKINCAN DISERANG 30 LELAKI DI SAWAH SEMPADAN, TANJUNG KARANG

AHLI Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekincan, Ng Suee Lim, cedera hari ini apabila beliau diserang oleh sekumpulan 30 lelaki ketika menghadiri satu majlis di Kampung Sawah Sempadan, Tanjung Karang, Selangor, kira-kira jam 11.30 pagi tadi.

Ng yang cedera di perut, kepala dan tangan mendakwa, beliau tiba-tiba dikelilingi 30 lelaki yang kemudian mengarahkannya meninggalkan kawasan itu atas alasan kawasan berkenaan bukan di bawah bidang kuasanya.

Menurutnya, bagi mengelak keadaan tidak diingini beliau bersetuju untuk meninggalkan tempat itu tetapi kumpulan lelaki berkenaan telah menyerangnya.

"Saya bersetuju meninggalkan tempat itu, tetapi mereka menyerang dengan menendang perut dan menumbuk kepala saya ketika saya melangkah untuk meninggalkan kawasan berkenaan," katanya.

Beliau memberitahu wartawan, tujuannya datang ke kampung berkenaan adalah di atas jemputan Ketua Kampung, Hamidon Salim yang memintanya memberi penerangan berhubung isu berkaitan yang dihadapi penanam padi di kawasan itu sehingga menjejaskan pendapatan sebelum ini.

"Saya tak tahu kenapa kumpulan itu menyerang saya sedangkan saya dijemput untuk memberi penerangan serta bertujuan membantu masalah yang dihadapi," katanya.

Ng membuat laporan polis berhubung kejadian itu di Ibu Pejabat Daerah Polis (IPD) Kuala Selangor.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10