nuffnang ads

Monday, November 1, 2010

TEMAN LELAKI CURANG: WANITA BAWA GENG MENGAMUK DI RUMAH

MENDAKWA teman lelakinya curang kerana keluar dengan wanita lain, seorang remaja perempuan mengajak dua rakan wanita lain menjadi regunya menyerang dan mengajar lelaki berusia 27 tahun itu, di rumahnya di Jalan Da-Omar, Kemaman, Terengganu.

Masing-masing bersenjatakan batang kayu, menaiki dua motoskal menyerbu rumah berkenaan ala-ala filem Gerak Khas sambil berteriak nama lelaki berkenaan supaya keluar. Bagaimanapun, apabila adik lelaki itu memberitahu mangsa tiada di rumah, suspek menjaid lebih berang dan memecah masuk rumah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Abdullah Sani Salat berkata, wanita terbabit bersama rakannya tiba di rumah teman lelakinya itu kira-kira jam 5 petang Sabtu lalu.

Katanya, menyedari remaja perempun dan kawannya itu semakin naik angin, dua adik teman lelakinya mengunci diri masing-masing di dalam bilik sambil menghubungi bapa mereka meminta bantuan.

Remaja wanita itu semakin aggresif apabila tidak bertemu teman lelakinya lalu mengamuk dan memecahkan pelbagai barangan elektrik di dalam rumah berkenaan sebelum bapa mangsa bersama beberapa kawannya datang, menangkap ketika-tiga samseng perempuan itu.

Mereka diserahkan ke balai polis. Menurut Abdullah, ketiga-tiga remaja perempuan itu akan didakwa mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan kerana menceroboh dan Seksyen 427 kanun yang sama menimbulkan ganggu gugat.

Dua rakan remaja itu berasal dari Sarawak dan berkerja di kedai snooker di bandar Kemaman.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10