nuffnang ads

Saturday, November 27, 2010

JULIA ABUEVA SANGGUP TINGGALKAN NEGARA IKUT ALIF SATAR KE MALAYSIA

Julia dan Alif...mesra nampak

JULIA ABUEVA penyanyi remaja Filipina yang mula meningkat naik sanggup meninggalkan negara kelahirannya, semata-mata untuk bersama Alif Satar.

Dia mula dikenali di Filipina menerusi dua lagu nyanyiannya, Awake dan Endlessly dalam bahasa Inggeris dan Tagalog. Dia kini bersama Alif Satar di Petaling Jaya, bukan kerana memburu cinta tetapi merakamkan lagu duet untuk halwa telinga peminat di Filipina dan negara ini!

Kolaborasi Alif dan Julia merakamkan lagu Inggeris bertajuk Timeless yang akan dipasarkan secara digital. Lagu itu pernah dipopularkan oleh Kelly Clarkson dan Justinn Guarini, dijangka berputar di stesyen radio Malaysia dan Filipina tidak lama lagi.

Menurut Alif, 21, lagu Timeless menjadi pilihan bersama syarikat rakaman kerana adanya pengaruh Latin dan R&B.

Walaupun hanya sebuah lagu, namun kata Alif perancangan Timeless mengambil masa tiga bulan. Rancangan asal dibuat di Filipina, tetapi terpaksa dilakukan di Malaysia kerana masalah teknikal dan komitmen yang dihadapi pelbagai pihak.

Alif berkata, langkah berduet dengan artis luar adalah satu matlamat menembusi pasaran Filipina dan pada masa yang sama memperkenalkan Julia di pasaran muzik negara ini.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10