nuffnang ads

Tuesday, November 30, 2010

ANAK DAPHNE IKING, ISOBEL DANIELLA IKING-CHONG BARU 3 TAHUN, TAPI ADA SEJADAH SENDIRI!

Isobel sekecil ini ada sejadah sendiri!

SESUATU yang mengejutkan didedahkan oleh Daphne Iking, 32, pengacara yang kini hangat dengan kes bersama bekas suaminya di mahkamah.

Kata Daphne, anaknya Isobel yang baru berusia tiga tahun sering diasuh dan dididik oleh pembantu rumahnya bersolat. Dia gembira dengan tindakan pembantu rumahnya itu kerana sekurang-kurangnya itu akan mendidik anaknya supaya takutkan Tuhan sejak kecil lagi.

Turut didedahkan Daphne ialah pembantu rumahnya itu turut mengajar anaknya mengucap kalimah syahadah dan paling menakjubkan ialah Isobel turut memiliki sehelai sejadah sendiri!

Tentang semua itu, Daphne amat terbuka. Katanya, walaupun dia beragama Kristian, dia tahu apa yang diasuh dan dididik oleh pembantu rumah yang telah tiga tahun bekerja dengannya itu adalah sesuatu yang baik.

"Ia bukan masalah besar bagi saya kerana saya sendiri pernah menjalani ibadat puasa apabila menjelangnya Ramadan," luah Daphne.

Tentang jodoh pula, sebolehnya Daphne tidak mahu lelaki Inggeris, sebaliknya dia tidak kisah untuk hidup di samping suami berbangsa Melayu.

Dia yang baru dinobatkan sebagai Pelakon Harapan Wanita Festival Filem Malaysia ke 23, cuma berharap mendapat seorang suami yang pendiam - kontras dengan sikapnya yang pot pet dan banyak bercakap, sesuai kerjayanya sebagai pengacara dan wartawan!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10