nuffnang ads

Saturday, October 30, 2010

SUSULAN NAHAS NGERI GENTING SEMPAH

KESEMUA 44 penumpang bas yang terbabit dalam nahas di Genting Sempah semalam, adalah belia dan pelajar daripada beberapa kampung di Baling yang dipelawa oleh seorang ustaz untuk menyertai lawatan ke bebarapa tempat di sekitar Lembah Klang.

Bagaimanapun, ustaz berkenaan, Mohd Zaidi Mohd Sufian, 28, terbunuh bersama enam yang lain. Menurut seorang penumpang terselamat, Mohd Zairul Hafizad Fadzil 15, mereka membayar RM50 untuk menyertaii lawatan itu.

Kemalangan itu katanya berlaku ketika mereka bertolak dari Genting untuk menginap di sebuah homestay di Kampung Melayu Subang.

Menurut Mohd Zairul lagi, mengikut rancangan mereka akan menginap di Kampung Melayu Subang, selepas lawatan di Genting sebelum keesokannya dibawa melawat Kuala Lumpur sebelum bertolak semula ke Kedah.

Penolong Pengarah Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan berkata, dua yang cedera parah masih dirawat di Hospital Selayang. Kedua-duanya ialah Muhamad Fais Nasharuddin, 18 dan Ahmad Iswal Abdul Halim, 15. Kedua-duanya kritikal.

Sehingga kini, 17 dilaporkan cedera parah dan dirawat di Hospital Selayang.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10