nuffnang ads

Sunday, September 26, 2010

TAUFIK HIDAYAT DIBURU, KETUAI MILITAN ROMPAK CIMB NIAGA DI MEDAN

TAUFIK HIDAYAT, nama terkenal menjadi semakin terkenal apabila salah seorang pengguna nama itu kini menjadi antara empat buruan penting polis Indonesia, berhubung beberapa siri keganasan dan rompakan di negara itu.

Ketua Polis Indonesia, Jeneral Bambang Hendarso Danuri, berkata selain Taufik, turut dikehendaki dan sedang diburu kini ialah Mustofa @ Abu Tholut, Jefri @ Kamal dan Alex Cecep Gunawan. Ketika mengedar gambar semua dikehendaki itu kepada wakil media, Bambang turut menjelaskan latar belakang Taufik Hidayat yang amat berbahaya.

Menurutnya, Taufik adalah ketua kumpulan militan yang mendalangi rompakan bank milik kepentingan Malaysia CIMB Niaga di Medan, Ogos lalu. Dia juga terbabit membunuh anggota polis, Manuel Simanjuntak yang berkawal di bank berkenaan.

Bambang menunjukkan gambar antara yang dikehendaki, termasuk Taufik Hidayat
"Taufik telah merampas M-16 milik Simanjuntak dan kini dipercayai menjadikannya sebagai senjata melindungi diri. Dia lelaki berbadan tegap dan uniknya semua arahannnya kepada ahli kumpulan lain dalam misi mereka akan dilakukan menggunakan isyarat tangan" jelas Bambang.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10