nuffnang ads

Monday, September 27, 2010

DUA PEROMPAK YANG LARI KE GUNUNG SINGGALANG MUNGKIN BOLEH DIBAHAM HARIMAU

Polis Indonesia pasti nasib dua perompak dalam kes samun tiga mesin ATM di kampus Universitas Bung Hatta, pagi kelmarin yang melarikan diri ke hutan Gunung Singgalang di Sumatera Barat hanya separuh-separuh. Kemungkinan mereka dibaham binatang buas seperti harimau juga tidak boleh ditolak.

Ini kerana hutan gunung berkenaan amat tebal dan luas dan tidak dimasuki orang sehingga kini. Walaupun polis mengelilingi gunung berkenaan untuk memburu perompak yang masih bebas, namun polis memberi masa sehingga dua minggu bagi menentukan nasib kedua-duanya.

Ketua Perhubungan Awam Polis Sumatera Barat, Agus b Kawedar yang dihubungi dari Jakarta oleh wartawan Kompas.com memberitahu pasukan polis kini semakin mendekati kawasan berkenaan bagi memburu kedua-dua perompak yang melarikan diri itu.

"Hutan gunung itu amat gede, luas dan jarang dimasuki orang. Nasib mereka hanya 50-50," katanya.

Dalam kejadian rompakan tiga mesin ATM itu, 10 lelaki dipercayai ada kaitan dengan kumpulan pengganas melarikan hampir RM300,000. Tiga di antara mereka ditembak mati manakala lima yang lain telah diberkas, termasuk ada yang cedera ketika berbalas tembak dengan pasukan polis.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10