nuffnang ads

Wednesday, September 29, 2010

50 ORANG BERHIMPUN DEPAN DEWAN PERHIMPUNAN CINA KUALA LUMPUR BANTAH PELANCARAN ALBUM BERBAUR PERKAUMAN NAMEWEE

Antara yang membantah pelancaran album Namewee di depan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur, malam tadi (The Malaysian Insider)
SEPATUTNYA tindakan paling baik bagi mengelak kekecohan ialah dengan mengambil tindakan merampas album milik Namewee, seperti dilakukan ke atas buku kartunis Zunar baru-baru ini.

Tindakan itu pasti dapat  mengelak kekecohan seperti berlaku di depan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur malam semalam, daripada terjadi.

Dalam kekecohan itu, 50 orang ahli Perkasa membantah sambil membawa beberapa sepanduk tertulis nama pertubuhan itu dan gambar Namewee yang dibakar sebagai menyatakan protes tindakan Namewee melancarkan albumnya kira-kira jam 8.30 malam semalam.

Seramai 100 anggota polis dari Ibu Pejabat Daerah Polis (IPD) Dang Wangi berkawal di sekitar dewan itu bagi memastikan tiada kejadian tidak diingini berlaku. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zulkarnain Abdul Rahman berkata, semua bersurai dalam tempoh 40 minit.

Tindakan tegas mesti diambil dalam apa bentuk sekalipun jika jelas ia boleh menjejaskan keharmonian dan mencetuskan perbalahan berpunca daripada isu yang membabitkan perkauman.

Jumaat lalu, kartunis Zunar yang dijangka melancarkan bukunya bertajuk Cartoon-O-Fobia pada sebelah malamnya, telah ditahan dan buku-bukunya dirampas kerana dipercayai sensitif. Mungkin tindakan sama boleh diambil ke atas Namewee malam tadi bagi mengelak tanggapan negatif pelbagai pihak.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10