nuffnang ads

Sunday, August 29, 2010

IBRAHIM ALI CABAR PERDANA MENTERI JELASKAN LAGI MAKNA 1MALAYSIA

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali, mahu Perdana Menteri, Najib Tun Razak menjelaskan makna sebenar 1Malaysia bagi mengelakkan ia disalahtafsir oleh sesetengah pihak yang bermaksud kesamarataan.

Ini kerana katanya, telah banyak pihak menganggap 1Malaysia adalah hak untuk menikmati semua perkara di dalam negara ini secara sama banyak, iaitu sekaligus menjejaskan jaminan perkara 153 Perlembagaan Negara yangmenjamin keistimewaan orang Melayu.

"Saya mencabar Perdana Menteri membuat satu resolusi di parlimen menghapuskan perkara 153 Perlembagaan Persekutuan jika beliau bermaksud konsep 1Malaysia itu bermaksud kesamarataan kepada semua bangsa," katanya.

Tekanan yang dibuat Ibrahim ini dipercayai ekoran sesetengah pihak mula menyalahtafsirkan 1Malaysia itu sehingga boleh menjejaskan hak-hak orang Melayu yang diberi keistimewaan kuota dalam pendidikan, pekerjaan dan beberapa bidang yang telah ditentukan.

Kini semakin banyak pihak mula mempertikaikan konsep diperkenalkan Najib itu termasuk daripada bangsa lain yang tentunya mahu mencari peluang ia adalah satu masa yang sesuai memperolehi kesamarataan, tetapi menjejaskan pula hakkeistimewaan orang Melayu.

Bagi saya, selepas sekian lama dilancarkan konsep itu hanya akan menemui kegagalan dan lebih banyak mencetuskan kontroversi.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10