nuffnang ads

Saturday, July 31, 2010

TAHLIL DAN MAJLIS MESRA OP78 MTD

BERLANGSUNG di surau Al-Ikhlas di Seksyen 4 Tambahan, di Bandar Baru Bangi, sekumpulan kira-kira 30 bekas putera 1978 Maktab Tentera Diraja (MTD) berhimpun sempena majlis tahlil dan rai mesra sesama mereka, bermula jam 10 pagi sehingga jam 3 petang tadi..

OP78 MTD yang terdiri daripada 188 bekas putera sebahagiannya bertugas sebagai pegawai kanan tentera dalam pebagai sektor, manakala yang lain di dalam sektor swasta dan kerajaan. Daripada jumlah itu 12 daripada OP pengambilan tahun berkenaan telah kembali ke rahmatullah.

Majlis tahlil diketuai oleh OP Leftenan Kolonel Haji Mohamad Anas, manakala urusan melibatkan pengaturan majlis dikendalikan oleh OP Leftenan Kolonel Amirudin Sulaiman, OP Mejar (B) Aminudin dan OP Mejar Sobri. Turut hadir ialah OP Norazaman Saparon, OP Abdul Rahim, OP Mohd Safuan, OP Mohd Razip dan OP Singalautmetro. 

Pada majlis yang sama OP78 menyerahkan sumbangan bagi pembelian komputer riba bagi membantu OP Singalautmetro dalam dunia penulisannya.
 
Pertemuan yang berlangsung dalam suasana hening dan ceria itu banyak mengimbau kenangan lama sesama mereka ketika bergelar putera di Maktab Tentera diRaja lebih 32 tahun lalu.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10