nuffnang ads

Sunday, August 1, 2010

KEPALA PENGUNDI RM1 SETIAP SATU!

TIMBALAN Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengesahkan pihaknya akan membayar RM1 bagi setiap pengundi baru yang berjaya didaftarkan. Bagus juga idea SPR. Macam upah tangkap tikus! RM1 seekor.

Demikian sanggupnya SPR bersusah meminta kerajasama penolong pendaftar daripada parti politik, NGO dan pemimpin masyarakat yang dilantik.

Demikian sungguhnya SPR mahu menggalakkan rakyat mendaftar, cuma yang hairan, pelik, ajaib dan keliru ialah kenapa SPR tak boleh mendaftarkan pengundi secara automatik. Sanggup menghabiskan duit macam bayar upah tangkap tikus, namun mahu melaksanakan daftar secara automatik jangan harap!

Memang pelik. Pelik betul! Betul-betul Pelik. Ada cara mudah suap nasi ke mulut, sanggup pilih cara susah. Guna tangan tapi pusing belakang kepala, baru terus ke mulut! 

Suka diingatkan, SPR adalah agensi yang ditauliahkan kerajaan menjalankan kerja-kerja pendaftaran pengundi dan segala apa sahaja yang berkaitan proses mengadakan pilihanraya dan pengundian di negara ini. Namun, kaedah yang diguna pakai agensi itu sering sahaja diperlekeh dan ditertawakan. Tak ubah seperti berjalan ke depan macam semut, berundur ke belakang macam kilat!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10