nuffnang ads

Monday, July 26, 2010

GENERASI MUDA JANGAN TAKUT SOKONG PEMBANGKANG. YANG ANDA PERLU TAKUT IALAH MENJADI PENJENAYAH

Politik menakut-nakutkan golongan muda konon tak selamat kalau menyokong pembangkang khususnya PAS adalah taktik zaman Jepun. Menakut-nakutkan orang Melayu konon kuasa politik Melayu akan terhakis kalau pembangkang menang, juga suatu kerja yang boleh dianggap kurang cerdik. Apa sifir yang mereka gunakan konon golongan muda tak akan selamat. Apa neraca yang mereka gunakan konon kuasa politik orang Melayu akan terhakis.

Realitinya, sejak merdeka UMNOlah yang terbukti telah membiarkan hakisan kuasa politik Melayu berlaku.Kegagalan memanfaatkan tempoh 53 tahun untuk memajukan negara, memajukan orang Melayu meningkatkan maruah dan kedudukan Meayu terutama dalam sektor ekonomi menjadi buktinya. Macam mana perasaan UMNO apabila melihat kegagalan DEB yang mereka gubal sendiri telah gagal sebenarnya?

Didiklah generasi kita hari ini dalam bentuk persaingan yang sihat tanpa ada unsur menakut-nakutkan mereka dengan menggunakan pelbagai media. Sebenarnya UMNO cuma tak mahu Anwar Ibrahim. Itu sahaja. Anwar yang mereka takut. Macamlah anak-anak muda sekarang tak faham dan tak reti. Lompat macam mana, joget macam mana, kitai macam mana, mereka faham.

Hanya saya hairan dan geli perut sampai senak nak ketawa!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10