nuffnang ads

Tuesday, August 31, 2010

22 PASANGAN MUSIM MENANAM DIBERKAS MALAM MERDEKA

SELANGOR: Sebanyak 22 pasangan termasuk satu pasangan membabitkan kombinasi wanita Islam dan lelaki bukan Islam ditahan di dalam beberapa hotel dan rumah tumpangan kerana disyaki berkhalwat dan cuba meraikan malam kemerdekaan dan upacara menanam benih.

Mereka ditahan oleh penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di beberapa daerah termasuk Klang, Shah Alam dan Petaling Jaya dalam operasi khas bermuka jam 11 pagi hingga jam 4 pagi tadi.

Walaupun ada di antara mereka menggunakan pelbagai taktik seperti mendaftar di dua bilik berasingan dan menggunakan nama teman lelaki bukan Islam, Jais tidak terpedaya sebaliknya bijak menghidu perbuatan mereka yang cuba merayakan malam kemerdekaan dengan cara terkutuk.

Penolong Pengarah Perhubungan Awam Jais, Nurahmaizah Othman dipetik berkata semua pasangan ditahan akan didakwa kecuali seorang lelaki bukan Islam yang diberkas bersama teman wanitanya yang beragama Islam.

Demikianlah malam kemerdekaan kita disambut sebegini cara. Dikhuatiri musim menanam ini akan meninggalkan bala dengan meningkatnya kes buang bayi selepas sembilan bulan dari sekarang.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10