nuffnang ads

Tuesday, March 15, 2011

JANGAN ADA BUSUK HATI DALAM KALBU ORANG MELAYU: PENGIKUT BEKAS PEMIMPIN SIMPAN DENDAM PENGIKUT PEMIMPIN SEDIA ADA?


PAKAI baju sama warna. Nyanyi lagu satu suara. Berdiri dalam satu barisan, tapi mimpi masih lain-lain. Kalau dulu, ketika bernaung bawah pemimpin utama telah kaut banyak keuntungan, bersyukurlah sahaja. Jangan apabila payung itu telah ditutup dan tidak lagi memimpin, dengki dan iri kepada pengikut utama pemimpin yang ada sekarang.

Bila di depan semua okay. Angguk kepala sama-sama, tapi kalau di belakang pantang kalau pengikut pemimpin yang ada sekarang, buat salah sikit. Terus ketuk dan taji! Ketuk dan taji bukan sebab kesalahan itu sangat, tapi sebab dendam dan iri hati.

Cukup-cukuplah Melayu. Cukuplah dengan apa yang telah diperolehi selama ini. Dulu pernah dapat kedudukan tinggi, pernah dapat apa sahaja kerana jadi pengikut kanan pemimpin utama.

Hari ini, janganlah pula dengki dan iri kepada orang lain. Ingatlah macam mana kamu sekelian buat orang lain ketika kamu berkuasa dan dilindungi bawah naungan godfather!

Bukankah dunia ini bulat? Bersyukur sahajalah. Dulu dapat gaji dapat saham berpuluh ribu sebulan, bukan sebab bagus sangat pun. Tapi sebab jadi kroni dan jadi wakil. Syukurlah. Kalau kini orang lain dapat, biarlah. Kenapa nak dengki? Melayu...Melayu!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10