nuffnang ads

Monday, January 31, 2011

ISTERI HOSNI MUBARAK, SUZANNE LARIKAN DIRI KE LONDON

Suzanne, isteri Hosni Mubarak dilaporkan telah berada di London. Kini Hosni tinggal bujang di Mesir dan bila-bila masa akan melarikan diri.

DALAM kesibukan rakyat Mesir berarak dan memprotes mendesak Presiden Hosni Mubarak meletakkan jawatan, First Lady of Egypt (FLOE), Suzanne Mubarak, dilaporkan telah berada di London bersama-sama beberapa orang ahli keluarganya.

Suzanne dilaporkan oleh The Sun, dilihat oleh beberapa petugas yang memunggah beg dari pesawat tiba di Lapangan Terbang Heathrow, beberapa hari lalu dipercayai menaiki jet peribadi bersama dua anak lelakinya, Gamal, Ador, isteri Gamal dan seorang cucunya.

Akhbar itu juga melaporkan ketibaan keluarga Hosni Mubarak itu turut membawa sama 97 beg yang mengisi pelbagai barangan.

Keluarga Hosni itu kini dikatakan menginap di sebuah rumah enam tingkat berharga RM40 juta milik Gamal yang hanya terletak kira-kira 2 kilometer dari pusat beli belah Harrod di London.

Penyusupan keluar ahli keluarga Hosni Mubarak ini dari Mesir dipercayai ada kaitan dengan perancangan Hosni untuk melarikan diri dan mendapatkan perlindungan politik di luar negara jika kebangkitan rakyat Mesir gagal ditanganinya.

Malah Suzanne kini sememangnya telah memiliki pasport Britain kerana ibunya, Lily May Palmer, bekas jururawat adalah rakyat negara berkenaan.

Dilaporkan juga sejak berkuasa pada tahun 1981, Hosni Mubarak dan ahli keluarganya mengumpul kekayaan sebanyak RM110 bilion. Malah Suzanne, anak lelaki sulungnya, Ador dan Gamal dalam tempoh 31 tahun pemerintahan Hosni dikatakan berfoya-foya dengan kekayaan yang dimiliki itu, termasuk memiliki pesawat peribadi dan perumahan mahal serta simpanan di bank luar negara.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10