nuffnang ads

Monday, January 31, 2011

HOSNI MUBARAK ARAH TEMBAK GUNA PELURU HIDUP: KEMATIAN DI MESIR DIKATAKAN MENCECAH LEBIH 400 ORANG

Hosni tiada pilihan lagi. Rakyat mahukan kuasa mereka walaupun terpaksa membayarnya dengan darah dan nyawa.

KETIKA angka kematian dikatakan berubah-ubah, ramai penunjuk perasaan dan pegawai perubatan di Mesir percaya jumlah yang terkorban sehingga Ahad tidak kurang 400 orang.

Sebahagian besarnya mempunyai kesan tembakan menggunakan peluru hidup! Dekan Hospital Demerdesh, Dr Ahmad Saafan, memberitahu The Age, hospital itu merawat tidak kurang 260 penunjuk perasaan yang cedera parah sejak Jumaat lalu. Kebanyakannya cedera parah ditembak peluru hidup.

Menurut Dr Ahmad, setakat diketahuinya, di hospital itu sahaja 34 orang terbunuh Jumaat lalu, 19 mati di hospital manakala 15 adalah mayat yang terbunuh ditembak yang dihantar ke hospital berkenaan.

Seorang doktor lain pula mendakwa melihat puluhan mayat dihantar ke klinik selepas berlaku pertempuran di antara rakyat dan pihak berkuasa di depan bangunan Kementerian Dalam Negeri. Jumlah itu tidak termasuk 152 orang yang mati ditembak sebelumnya.

Sebagai membuktikan pihak berkuasa menggunakan peluru hidup seorang budak lelaki berusia 15 tahun menunjukkan kepada wartawan The Age kelongsong peluru hidup yang ditemuinya yang ada di antara kelongsong itu tertulis "Made In USA"!


MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10