nuffnang ads

Tuesday, December 28, 2010

UMNO: PEKUNG, NANAH YANG MELANTUNG!!

SEJAK semalam, rakyat diberikan iklan percuma tentang betapa buruknya UMNO, dilukiskan keburukan itu oleh orang Umno sendiri. Tentang Umno macam pekung yang nanahnya busuk melantung!

Mana tidaknya. Datuk Seri Shahidan Kassim sendiri menyifatkan Ketua Perhubungan Umno negeri Perlis sebagai PENYAMUN. Penyamun ini istilah busuk kalau dilihat daripada intonasi ia diucapkan! Apatah lagi pada nota kaki ucapan itu, disertakan sama oleh Shahidan bahawa Ketua Perhubungan Umno itulah yang menyamun kedudukannya dulu sebagai Menteri Besar.

Tentang pekung Umno lagi ialah, kalau ia sebuah parti yang ada maruah, ia tidak akan meletakkan bekas ketua perhubungan Umno negeri yang juga besar menteri besar sebagai timbalan ketua perhubungan! Cakaplah atas alasan apa pun, mustahil pemimpin tertinggi Umno tidak mendengar 'marah' Shahidan selama ini!

Motif apakah semua ini? Rakyat sekelian yang boleh membaca dan menulis, hayatilah drama yang sebabak yang sedang berlaku di Perlis ini.

Esok lusa ada pula drama Umno di Terengganu dan Selangor. Ya Allah...kau tunjukkanlah kami kebaikan, kau makbulkanlah doa orang-orang yang teraniaya! Amin!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10