nuffnang ads

Thursday, December 30, 2010

PEMAIN MALAYSIA DIBAWA NAIKI KERETA KEBAL DARI HOTEL KE STADIUM MALAM TADI

PERLAWANAN akhir piala Suzuki AFF di Indonesia, malam tadi bagaikan medan perang. Ini kerana semua pemain negara terpaksa dibawa dari hotel penginapan mereka ke Stadium Bung Karno menaiki kereta kebal tentera Indonesia (Barrucuda).

Penggunaan kereta kebal itu satu sejarah dalam mana-mana pertandingan bola sepak, bukan sahaja di Asia Tenggar, tetapi di dalam dunia. Kereta kebal tentera terpaksa digunakan demi menjaga keselamatan pemain negara ekoran ancaman peminat fanatik negara tuan rumah.

Selepas hotel penginapan mereka dikepung ribuan penyokong Indonesia, pihak berkuasa di sana tiada pilihan dengan terpaksa membawa pemain negara menaiki kereta kebal yang sepatutnya hanya digunakan ketika perang!

 Pengalaman menaiki kereta kebal dari hotel penginapan ini diakui oleh penyerang negara, Mohd Safee Sali yang menyifatkannya sebagai satu pengalaman luar biasa. Katanya, pengalaman itu bagaikan mahu memasuki pedan perang!

Bagaimanapun, dalam keadaann sebegitu, pemain negara malam tadi berjaya menyerap segala tekanan, terutama bimbang di segi keselamatan masing-masing dan berjuang penuh semangat demi memastikan piala Suzuki AFF sah milik kita.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10