nuffnang ads

Friday, May 14, 2010

BETUL, JANGAN PANDANG SEBELAH MATA

Saya merujuk tulisan Kunta Kinte dalam Berita Harian hari ini. Kata Kunta Kinte, cadangan sebuah syarikat yang diwakili empat anak Melayu untuk ambilalih konsesi lebuhraya di negara ini dengan menawarkan cadangan menakjubkan, mungkin boleh dipertimbangkan oleh kerajaan.

Walaupun ada antara cadangan syarikat itu, contohnya mahu menurunkan kadar tol jika kerajaan bersedia meluluskan cadangan pembelian itu dianggap sedikit pelik, tetapi saya sependapat dengan Kunta Kinte. Cadangan itu sekurang-kurangnya diteliti oleh kerajaan.

Walaupun cadangan itu datangnya daripada sebuah syarikat anak Melayu, namun janganlah kerana ia kelihatan pelik, tiada keinginan kita untuk meneliti cadangan berkenaan. Betul, jangan pandang sebelah mata kerana saya percaya kalau ia boleh dilaksanakan secara jujur dan telus, keadaan itu akan membantu rakyat. Sekaligus ia akan menaikkan imej kerajaan pada pandangan rakyat jelata kerana rakyat tentunya suka kepada sebuah kerajaan yang dapat mengurangkan kos hidup mereka.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10